Pomoc
Pytania ogólne
- Jak zacząć? Co jest potrzebne?
- Czym jest nazwa konta sip?
- Czy mogę wysyłać faksy?
- Jak mogę opłacić abonament?
- Jak mogę doładować konto?
- Jak szybko otrzymam doładowanie?
- Czy otrzymam fakturę VAT?
- Ile kosztuje korzystanie z usług?
- Czy jakość połączeń nie zmieni się?
- Jakie kodeki są dostępne w usłudze VoIP?
- Jak zamówić numer stacjonarny?
- Czy inni mogą do mnie dzwonić?
- Jak mam wybierać numery?
- Gdzie mogę dzwonić?
- Czy mogę kontrolować swoje wydatki?
Czym jest nazwa konta sip?
Do czego służy konto SIP?
Aby skonfigurować dowolne narzędzie do prowadzenia rozmów przez internet (komunikator na PC, aplikację na telefon, telefon IP, bramkę VoIP), potrzebujesz aktywnego konta SIP. Jego parametry wpisujesz w ustawieniach konfiguracyjnych urządzenia lub programu.
Podczas konfiguracji zawsze podajesz:
- nazwę konta SIP,
- hasło konta SIP,
- adres serwera (w usłudze otoTelefon jest to:
213.218.117.66).
Adres serwera SIP informuje urządzenie, z jakim serwerem telekomunikacyjnym ma się łączyć. Nazwa i hasło konta SIP służą do poprawnego uwierzytelnienia użytkownika.
Jak przypomnieć nazwę i hasło konta SIP?
Zwróć uwagę, że nazwa konta SIP to nie jest to samo, co login do Panelu Klienta. To dwa różne parametry.
Nazwa konta SIP tworzona jest poprzez dodanie numeru do loginu
do panelu. Na przykład – jeśli identyfikator do panelu to
jankowalski, kolejne konta SIP mogą mieć nazwy
jankowalski001, jankowalski002 itd.
Tuż po rejestracji hasło do panelu klienta oraz do konta SIP są takie same, ale późniejsze zmiany hasła w jednym miejscu nie zmieniają hasła w drugim.
Aby sprawdzić nazwę i hasło konta SIP:
- Zaloguj się do Panelu Klienta.
- Jeśli nie pamiętasz hasła do panelu, skorzystaj z funkcji przypominania hasła.
- Wybierz zakładkę użytkownicy → instrukcja konfiguracji.
- Parametr User ID / konto SIP – to nazwa konta SIP.
- Parametr Password / hasło konta SIP – to hasło konta SIP.
Jeżeli od ostatniej zmiany hasła konta SIP minęło więcej niż 14 dni, ze względów bezpieczeństwa może być ono zakodowane – w takiej sytuacji nie da się go odczytać, ale zawsze można ustawić nowe.
Jak zmienić hasło konta SIP?
- Zaloguj się do Panelu Klienta.
- Jeśli nie pamiętasz hasła do panelu, skorzystaj z funkcji przypominania hasła.
- Wybierz zakładkę telefony → ustawienie telefonu → konto SIP.
- Wprowadź lub wygeneruj nowe hasło konta SIP.
- Na koniec kliknij zatwierdź.