Pomoc
Konfiguracja urządzeń
- Konfiguracja telefonu IP Cisco
- Konfiguracja bramki Cisco SPA 112
- Konfiguracja telefonu Nokia serii E
- Konfiguracja bramki Linksys PAP2T?
- Konfiguracja routera Linksys RT31P2 lub WRT54GP2
- Konfiguracja routera Linksys RTP300, WRTP54G lub WRP400
- Konfiguracja routera Linksys SPA2102 lub SPA3102?
- Konfiguracja urządzenia Fritz Box Fon
- Konfiguracja innego urządzenia voip
Konfiguracja telefonu IP Cisco
Jeśli kupiłeś telefon IP za naszym pośrednictwem, urządzenie jest zwykle wstępnie skonfigurowane – wystarczy podłączyć je do internetu. Jeżeli telefon kupiłeś w innym sklepie, skorzystaj z poniższej instrukcji.
Adres IP telefonu
Aby przejść do konfiguracji, potrzebujesz adresu IP telefonu przydzielonego przez router – wpiszesz go w przeglądarce, aby otworzyć panel urządzenia.
Adres przypisany automatycznie
Jak sprawdzić automatycznie przydzielony adres IP, opisujemy w instrukcji: sprawdzanie adresu IP telefonu.
Adres ustawiony statycznie
Jeśli router nie obsługuje DHCP, możesz ustawić adres ręcznie – instrukcję znajdziesz tutaj: ustawianie statycznego adresu IP.
Konfiguracja z usługą otoTelefon
Jeśli nie pamiętasz nazwy konta SIP lub hasła, sprawdź, jak można je przypomnieć.
- Wpisz adres IP telefonu w pasku adresowym przeglądarki.
- Kliknij w link „admin login” (prawy górny róg).
Wybierz konkretną linię (np. EXT 1) i ustaw:
- NAT Keep Alive Enable: yes,
- Proxy: 213.218.117.66,
- User ID: nazwa konta SIP w usłudze otoTelefon,
- Password: hasło konta SIP,
- Na końcu kliknij „submit” / „save”.
Na koniec przypisz przycisk na telefonie do skonfigurowanej linii:
- wejdź w zakładkę „Phone”,
- dla odpowiedniego „Line Key” wybierz numer linii,
- w polu „Short Name” wpisz nazwę, która ma się wyświetlać,
- kliknij „submit”.