Telefon IP Cisco

Skonfiguruj telefon IP krok po kroku

Pomoc

Konfiguracja urządzeń

Konfiguracja telefonu IP Cisco

Jeśli kupiłeś telefon IP za naszym pośrednictwem, urządzenie jest zwykle wstępnie skonfigurowane – wystarczy podłączyć je do internetu. Jeżeli telefon kupiłeś w innym sklepie, skorzystaj z poniższej instrukcji.

Adres IP telefonu

Aby przejść do konfiguracji, potrzebujesz adresu IP telefonu przydzielonego przez router – wpiszesz go w przeglądarce, aby otworzyć panel urządzenia.

Adres przypisany automatycznie

Jak sprawdzić automatycznie przydzielony adres IP, opisujemy w instrukcji: sprawdzanie adresu IP telefonu.

Adres ustawiony statycznie

Jeśli router nie obsługuje DHCP, możesz ustawić adres ręcznie – instrukcję znajdziesz tutaj: ustawianie statycznego adresu IP.

Konfiguracja z usługą otoTelefon

Jeśli nie pamiętasz nazwy konta SIP lub hasła, sprawdź, jak można je przypomnieć.

  • Wpisz adres IP telefonu w pasku adresowym przeglądarki.
  • Kliknij w link „admin login” (prawy górny róg).

Wybierz konkretną linię (np. EXT 1) i ustaw:

  • NAT Keep Alive Enable: yes,
  • Proxy: 213.218.117.66,
  • User ID: nazwa konta SIP w usłudze otoTelefon,
  • Password: hasło konta SIP,
  • Na końcu kliknij „submit” / „save”.

Na koniec przypisz przycisk na telefonie do skonfigurowanej linii:

  • wejdź w zakładkę „Phone”,
  • dla odpowiedniego „Line Key” wybierz numer linii,
  • w polu „Short Name” wpisz nazwę, która ma się wyświetlać,
  • kliknij „submit”.

powrót na górę